لەکاتى دەرچوون و گەڕانەوەمان بۆ ماڵ سوننەتە چ زیکرێ بخوێنین؟: ماڵپەڕی وەڵامەکان
لەکاتى دەرچوون و گەڕانەوەمان بۆ ماڵ سوننەتە چ زیکرێ بخوێنین؟

1- زیكری چوونه‌ ده‌ره‌وه‌ له‌ ماڵ (الذِّكْرُ عِنْدَ الْخُرُوجِ مِنَ الْمَنْزِلِ)
- «بِسْمِ اللهِ ، تَوَكَّلْتُ عَلَى اللهِ ، وَلا حَوْلَ وَلا قُوَةَ إِلاَّ بِاللهِ»(1) .
واته‌: (به‌ناوی خودا ده‌چمه‌ ده‌ر له‌ ماڵ، پشتم به‌ خودا به‌ست و هیچ هه‌وڵ و هێزێكیش نییه‌ جگه‌ له‌و توانا و هێزه‌ی، كه‌ له‌ لایه‌ن خوداوه‌یه‌) .
- «اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أَضِلَّ, أَو أُضَلَّ, أَوْ أَزِلَّ, أَوْ أُزَلَّ, أَوْ أَظْلِمَ, أَوْ أُظْلَمَ, أَوْ أَجْهَلَ, أَوْ يُجْهَلَ عَلَيَّ»(2).
واته‌: (خودایه‌ من په‌نا ده‌گرم به‌ تۆ له‌وه‌ی، كه‌ گومڕا ببم، یان گومڕا بكرێم، یان هه‌ڵه‌ بكه‌م، یان هه‌ڵه‌م پێ بكرێت، یان سته‌م بكه‌م یان سته‌مم پێ بكرێت، یان نه‌زانی و نه‌فامی بكه‌م، یان نه‌زانی و نه‌فامیم به‌رامبه‌ر بكرێت) .

2- زیكری گه‌ڕانه‌وه‌ بۆ ماڵ (الذِّكْرُ عِنْدَ دُخُولِ الْمَنْزِلِ)
- «بِسْمِ اللهِ وَلَجْنَا, وَبِسْمِ اللهِ خَرَجْنَا ، وَعَلَى اللهِ رَبِّنَا تَوَكَّلْنَا) پاشان با سڵاو له‌ ماڵه‌وه‌یان بكات »(3) .
واته‌: (به‌ناوی خودا چوینه‌ ژوره‌وه‌ و به‌ناوی خودا ده‌رچوین له‌ ماڵ، پشت و په‌ناشمان به‌ستووه‌ به‌ خودای په‌روه‌ردگارمان) .

وەرگیراوە لە کتێبی : قەڵای موسـوڵمان له ویردەكانی قورئان و سووننەتدا
وەرگێڕانی : پێشین عبد الله محمود پێشینی

=============
1 - أبو داود 4 / 325 والترمذي 5 / 490 وانظر صحيح الترمذي 3 / 151 {وصححه الألباني في صحيح الترمذي (3666) وصحيح المشكاة (2443) وصحابي الحديث هو خادم النبِي () أنس بن مالك (رضي الله عنه)} .
2 _ أهل السنن وانظر صحيح الترمذي 3 / 152 وصحيح ابن ماجه 2 / 336 {وصححه الألباني في صحيح ابن ماجة ( 3884 ) وصحابية الحديث هي زوجة النبِي () أم سلمة (رضي الله عنها)}.
3 - أخرجه أبو داود 4 / 325 , وحسن إسناده العلامة ابن باز في تحفة الأخيار ص 28 {وضعفه الألباني في ضعيف أبي داود (1086) وصحابي الحديث هو أبو مالك الأشعري (رضي الله عنه)}, وفي الصحيح « إذا دخل الرجل بيته فذكر الله عند دخوله وعند طعامه قال الشيطان لا مبيت لكم ولا عشاء » مسلم برقم 2018 .

سەردان: ٤,٨٤٢ بەش: زیکرەکانى موسڵمان