بەشەکان
ئامار
پرسیارەکان: ١٣٧٨ کۆی سەردان: ٥٥٢٨٨٤
پرسیار لەوێنەدا
ئەگەر لە کاتى جوتبوندا تەنها پیاوەکە ڕەحەت بێ ئایا غوسل دەکەوێتە سەر خێزانەکەشی؟

گەر لە کاتى جوتبوندا تەنها پیاوەکە ڕەحەت بێ ئایا غوسل دەکەوێتە سەر خێزانەکەشی؟
وە دەستبازی و ماچ کردنى بەینى ژن و مێرد غوسل واجب دەکات؟

ئەگەر زەكەری پیاو داخل فەرجی خێزانى بوو تەنها سەری زەكەری دیار نەما غوسل دەكەوێتە سەر هەردوکیان با ڕەحەتیش نەبن و ئاویشیان دانەبەزێ لەبەر ئەم فەرموودەیە كە أبو هریرە ڕەزاى خواى لێ بێ ڕیوایەتی كردووە كە پێغەمبەری خوا صلی الله علیە وسلم فەرموویەتی : (إذا جلس بين شعبها الأربع ثم جهدها فقد وجب الغسل انزل أم لم ينزل) رواه مسلم .
واتە : ئەگەر پیاو لە نێوان چوار پەلی ئافرەت دانیشت و پاشان زەكەری خستە ژوورەوە ئەوە غوسلی دەكەوێتە سەر ئاوی دابەزێ یان دانە بەزێ .
وە لەفەرموودەیەكی تردا هاتوە: (إذا أصاب الختانُ الختان فقد وجب الغسل)رواه أحمد ومالك . واتە : هەردوو خەتەنە كراوەكە بەیەك گەیشتن غوسل واجب دەبێ .
بەڵام سەبارەت بە پرسیارى دووەم : نەخێر یارى و دەست بازى و ماچ کردن و ئەو شتانە غوسل واجب ناکات تاوەکو مەنى نەیەتەوە جا لەکاتى دەست بازی و ماچ کردندا هەرکامیان مەنیان هاتەوە و ڕەحەت بون ئەوا غوسل لەسەر ئەوەیان واجب دەبێت .

وە بشزانە کە غوسل واجب ئەبێت بە هۆى ئەم پێنج شتەوە:
یەكەم: هاتنە دەرى مەنى.
هاتنە دەرى مەنى بە شەهوەتەوە، لە كاتى نوستن دا بێت یا كاتى ئاگایى، نێر بێت یا مێ.
دووەم: گەیشتنى هەردوو شوێنى خەتەنە بە یەكتر:
واتە: سەرى زەكەرى پیاو لە عەورەتى ئافرەتدا داخل بكرێت با ئاویش نەیاتەوە .
سێیەم: پاك بوونەوە لە خوێنى حەیز و زەیستانى
چوارەم : مردن:
ئەگەر موسڵمانێ مرد شۆرینی واجبە بە ئیجماع.
پێنجەم: بێ باوەڕ كاتێك موسڵمان بوو:
كاتێك بێ باوەڕێك موسڵمان بوو پێویستە لەسەرى خۆى بشۆرێت.



سەردان: ٥٧٩٧ بەش: خۆشۆردن (غوسل)

ئایا چۆن خۆمان و ماڵ و منداڵمان لە کەسانى چاوپیس بپارێزین؟ئەو هۆكارانە چین كە گەنجان دوور دەخاتەوە لەتاوانی عیشق و خۆشەویستی