ئایا دواى قنوت لە نوێژی ویتردا کامەیە؟ وە مانای چیە ؟ وە ئایا لە دواى تەواو کردنى نوێژی ویتر سوننەتە چ زیکرێ بکەین؟
نزای قونوتی نوێژی تاك
یەکەم - «اللَّهُمَّ اهْدِنِي فِيمَنْ هَدَيْتَ، وَعَافِنِي فِيمَنْ عَافَيْتَ, وَتَوَلَّنِي فِيمَنْ تَوَلَّيْتَ, وَبَارِكْ لِي فِيْمَا أَعْطَيْتَ, وَقِنِي شَرَّ مَا قَضَيْتَ، فِإِنَّكَ تَقْضِي وَلا يُقْضَى عَلَيْكَ, إِنَّهُ لا يَذِلُّ مَنْ وَالَيْتَ, [وَلاَ يَعِزُّ مَنْ عَادَيْتَ], تَبَارَكْتَ رَبَّنَا وَتَعَالَيْتَ»(1) .
واته: (خودایهڕێنموونیم بكهلهگهڵ ئهوانهی، كهرێنموونیت كردوون، پارێزراو و لهش ساغم بكهلهگهڵ لهش ساغ و پارێزراواندا، پشتگیریم بكهلهگهڵ پشتگیری لێ كراواندا، پیت و بهرهكهت بكهرهئهوهی، كهپێت بهخشیوم و بم پارێزهلهشهڕ و زیانی ئهوهی، كهبڕیارت لهسهری داوه، چونكهبێگومان تۆ بڕیار دهدهیت و بڕیاریشت لهسهر نادرێت، بێگومان زهلیل نابێت ئهوهی، كهتۆ پشتیوانی بكهیت و بههێز و بهدهسهلێتیش نابێت ئهوهی، كهتۆ دژایهتی بكهیت، بهرهكهت و پیرۆزی و گهورهی و بڵندی بۆ تۆیهئهی پهروهردگارمان) .
دووەم : - «اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِرِضَاكَ مِنْ سَخَطِكَ, وَبِمُعَافَاتِكَ مِنْ عُقُوبَتِكَ, وَأَعُوذُ بِكَ مِنْكَ, لاَ أُحْصِي ثَنَاءً عَلَيْكَ, أَنْتَ كَمَا أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ»(2) .
واته: (خودایهپهنا دهگرم بهڕازیبوونت لهتوڕهییت، پهنا دهگرم بهلێ بووردهییت لهسزادانت، ههروهها پهنا دهگرم پێت لهسزا و توڕهییت، ناتوانم ستایشت بژمێرم، تۆ بهو جۆرهی، كهخۆت ستایشی خۆتت كردووه) .
سێیەم : - «اللَّهُمَّ إِيَّاكَ نَعْبُدُ, وَلَكَ نُصَلِّي وَنَسْجُدُ, وَإِلَيْكَ نَسْعَى وَنَحْفِدُ, نَرْجُو رَحْمَتَكَ وَنَخْشَى عَذَابَكَ, إِنَّ عَذَابَكَ بِالْكَافِرينَ مُلْحَقٌ، اللَّهُمَّ إِنَّا نَسْتَعِينُكَ, وَنَسْتَغْفِرُكَ, وَنُثْنِي عَلَيْكَ الْخَيْرَ, وَلاَ نَكْفُرُكَ, وَنُؤْمِنُ بِكَ, وَنَخْضَعُ لَكَ, وَنَخْلَعُ مَنْ يَكْفُرُكَ»(3)
واته: (خودایهههر تۆ دهپهرستین و نوێژ بۆ تۆ دهكهین و كوڕنووش بۆ تۆ دهبهین و پێشكهوتن و خێرایی دهكهین بۆ لات، ئومێدمان ههیهبهڕهحم و بهزهییت، ههروهها دهشترسین لهسزات، بێگومان سزاكهت بێ باوهڕان دهگرێتهوه، خودایهبێگومان داوای یارمهتی و لێ خۆشبوون ههر لهتۆ دهكهین و ستایشی تۆ دهكهین بهباشهو بێ باوهڕ نابین پێت و باوهڕت پێ دێنین و ملكهچ دهبین بۆت و وازیش لهو كهسانهدههێنین، كهبێ باوهڕ و كافرن پێت) .
وە سەبارەت بە ویردی دوای سڵاودانهوه له نوێژی ویتر
سوننەتە کە نوێژی ویترت تەواو کرد ئەم زیکرەیە بخوێنی و سێ جار بڵێی :
- (سبحانَ الملكِ القدُّوس، سبحانَ الملكِ القدُّوس، سبحانَ الملكِ القدُّوس )
واته: (پاكی و پێگهردی بۆ پادشای گهورهی دوور لهههموو شتێكی ناشیاو) .
وە لە جارى سێیەمدا دهنگی تێدا بەرز و درێژ دەکاتەوە .
بە بەڵگەی :
1- عن أبيِّ بن كعبٍ قال: كانَ رسولُ اللهِ صلَّى اللهُ عليه وسلَّم إذا سلَّمَ منَ الوترِ قال: سبحانَ الملِكِ القدُّوس. ثلاثَ مرَّاتٍ. وفي رواية: يُطيلُ في آخرهنَّ (4)
2- عن عبد الرحمن بن أبزَى: أنَّ النبيَّ صلَّى اللهُ عليه وسلَّم كان يقول إذا سلَّم: ((سُبحانَ المَلِكِ القُدُّوسِ)) ثلاثًا، ويَرْفَعُ صوتَه بالثَّالثة . (5)
(1) - أخرجه أصحاب السنن وأحمد والدارمي والحاكم والبيهقي وما بين المعكوفين للبيهقي وانظر صحيح الترمذي 1 / 144 وصحيح ابن ماجه 1 / 194 وإرواء الغليل للألباني 2 / 172 {وصححه الألباني في صحيح ابن ماجه (1178) وصحابي الحديث هو الحسن بن علي (رضي الله عنهما)}.
(2) - أخرجه أصحاب السنن الأربعة وأحمد . انظر صحيح الترمذي 3 / 180 وصحيح ابن ماجه 1 / 194 والإرواء 2 / 175 {وصححه الألباني في صحيح ابن ماجه ( 1179 ) وصحيح الجامع ( 1280 ) وصحابي الحديث هو علي بن أبي طالب (رضي الله عنه)}.
(3) - أخرجه البيهقي في السنن الكبرى وصحح إسناده 2 / 211 وقال الشيخ الألباني في إرواء الغليل وهذا إسناده صحيح 2 / 170 . وهو موقوف على عمر {رضي الله عنه} .
(4) - أخرجه أبو داود (1430)، والنسائي (1699)، وأحمد (21180)، وابن حبان (2450). صحح إسناده النووي في ((الأذكار)) (120)، وابن باز في ((حاشية بلوغ المرام)) (267)،وصحح الحديث ابن القطان في ((بيان الوهم والإيهام)) (5/614)، وابن حجر كما في ((نتائج الأفكار)) ( 3/21)، والألباني في ((صحيح أبي داود)) (1430)، والوادعي في ((الصحيح المسند)) (9).
(5)- أخرجه النسائي (3/245)، وأحمد (3/406) (15398)، والطحاوي في ((شرح معاني الآثار)) (1735) قال الحاكم في ((المستدرك)) (1/406) والأرناؤوط في ((تحقيق المسند)) (15358): إسناده صحيح على شرط الشيخين، وصححه الألباني في ((صحيح سنن النسائي)) (3/245) وقال الوادعي في الصحيح المسند (912): صحيح، رجاله رجال الصحيح.