ئافرەت قەزاى نوێژ ناكاتەوە ئەگەر شتێك بوو بەهۆى دابەزینى خوێنى حەیزى، چونكە حەیز خوێنێكە هەركات بوونى هەبوو حوكمەكەشى بوونى هەیە، هەروەكو چۆن ئەگەر شتێك بخوات یان بەكاربهێنێت و ببێتە هۆى نەهاتنى خوێنى حەیز ئەوا نوێژ دەكات و رۆژویش بەقەزا ناداتەوە چونكە لەحەیزدا نییە، كەوابوو حوكم لەگەڵ هۆكارەكەی دەبێت (بە بوون و نەبوون)، وە خواى گەورەش دەفەرموێت: (وَيَسْأَلونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذى) (البقرة: من الآية222) واتە: وە پرسیارت لێدەكەن ـ ئەى پەیامبەرى خوا ﷺ ـ لەبارەى خوێنى حەیز و سوڕى مانگانەى ئافرەتانەوە ـ كە بریتیە لەو خوێنەى لەڕەحمى ئافرتانەوە دێتە دەرەوە بە فیترەت لە چەند كاتێكى دیاریكراودا ـ ؟ تۆش لەوەڵامدا پێیان بڵێ : ئەو خوێنە پیسیەكى قیزەونە ، و زیان دەگەیەنێت بەوەى كە نزیكى بكەوێتەوە.
جا بۆیە هەركات ئەم ئازارە بوونى هەبوو ئەوا حوكمەكەشى بوونى دەبێت و هەركاتیش بوونى نەبوو ئەوا حوكمەكەى بوونى نابێت.
سەرچاوە : کتێبی فتاوى أرکان الإسلام: زاناى پایەبەرز : محمد بن صالح العثیمین - رحمه الله –